SEO On-Page
Ce este SEO on-page?
SEO on-page (cunoscut și sub numele de SEO on-site) se referă la practica de optimizare a paginilor web pentru a îmbunătăți clasamentul unui site web în motoarele de căutare și pentru a câștiga trafic organic.
În plus față de publicarea unui conținut relevant și de înaltă calitate, SEO on-page include optimizarea titlurilor, a etichetelor HTML (titlu, meta și antet) și a imaginilor. De asemenea, înseamnă să te asiguri că site-ul tău are un nivel ridicat de expertiză, autoritate și încredere.
Care este diferența între SEO on-page și off-page?
În lumea de astăzi, majoritatea oamenilor se așteaptă să găsească tot ceea ce au nevoie în partea de sus a rezultatelor căutării pe Google. Dacă site-ul tău se clasează în partea de sus a paginii de rezultate a motorului de căutare (SERP), este mult, mult mai ușor să atragi noi clienți pentru afacerea ta. Crearea unei strategii solide de optimizare a motoarelor de căutare este una dintre cele mai valoroase investiții pe care le poți face pentru afacerea ta.
Strategiile SEO eficiente sunt, în general, împărțite în două grupe: SEO on-page și SEO off-page.
On-page SEO se referă la factorii și tehnicile SEO axate pe optimizarea aspectelor site-ului tău web care se află sub controlul tău.
Off-page SEO se referă la factorii și strategiile SEO axate pe promovarea site-ului sau a mărcii tale pe internet.
În esență, SEO on-page se referă la construirea unui site web care să atragă utilizatorii și, prin urmare, motoarele de căutare, în timp ce SEO off-page se referă la obținerea de expunere pentru un site web în timp ce se construiește încredere și autoritate pentru conținutul tău.
Factorii SEO On-Page
On-page SEO este tot ceea ce faci pe site-ul tău pentru a îmbunătăți poziția acestuia în rezultatele motoarelor de căutare. Când te gândești la majoritatea părților “de bază” ale optimizării pentru motoarele de căutare – lucruri precum cuvintele cheie, etichetele HTML, titlurile paginilor și compatibilitatea cu dispozitivele mobile – te gândești la SEO pe pagină.
Această parte a SEO se referă la asigurarea faptului că conținutul site-ului tău web poate fi parcurs, indexat și înțeles de motoarele de căutare. Cu toate acestea, este, de asemenea, mult, mult mai mult decât atât.
SEO on-page cuprinde, de asemenea, tehnici care îmbunătățesc experiența utilizatorilor care îți vizitează site-ul web. Motoarele de căutare, cum ar fi Google, doresc să recomande cele mai bune site-uri web pentru cei care efectuează căutări, astfel încât să faci ca site-ul tău să fie “încântător” pentru ca oamenii să îl viziteze este, de asemenea, o parte importantă a SEO on-page.
Factorii care pot avea un impact asupra SEO on-page includ:
Core Web Vitals (Vitalitatea web de bază): Unul dintre cei mai noi factori de clasificare Google on-page, Core Web Vitals reprezintă un set de măsurători reale care cuantifică experiența utilizatorului unui site web. Aceștia măsoară dimensiuni importante, cum ar fi stabilitatea vizuală (Cumulative Layout Shift), interactivitatea (First Input Delay) și timpul de încărcare (Largest Contentful Paint). Îmbunătățirea indicatorilor Core Web Vitals ai site-ului dvs. web îi spune lui Google că site-ul dvs. are o experiență pozitivă pentru utilizatori. Hub-ul Core Web Vitals conține toate informațiile de care aveți nevoie despre acești noi factori de clasificare.
Page speed: Viteza paginii (cunoscută și sub numele de timp de încărcare) este o parte importantă a SEO on-page – Google tinde să clasifice mai bine paginile mai rapide decât cele mai lente, iar optimizarea vitezei paginii poate ajuta, de asemenea, la introducerea mai multor pagini în indexul de căutare Google. Există o mulțime de modalități de a îmbunătăți viteza unei pagini, dar imaginile, fișierele JavaScript, memoria cache și compresia sunt locuri bune pentru a începe.
Mobile friendliness: Pe scurt, compatibilitatea cu dispozitivele mobile este o măsură a performanțelor unui site atunci când cineva încearcă să viziteze și să utilizeze site-ul cu un dispozitiv mobil. Paginile mobile friendly sunt capabile să se micșoreze pentru a se potrivi pe ecranul oricărui dispozitiv, permițând în același timp oamenilor să navigheze în jurul paginii pentru a-și atinge obiectivele. De asemenea, acestea prioritizează experiența utilizatorului mobil prin design responsive, navigare simplă și ușoară și viteză rapidă a paginilor.
Title tags: Etichetele de titlu, denumite și “titluri de pagină”, sunt etichete HTML care (după cum probabil ați ghicit) definesc titlul paginii și descriu conținutul paginii. De exemplu, titlul acestui articol este “SEO on-page”, astfel că eticheta de titlu pentru pagină este `<title>SEO on-page</title>`. Atunci când caută conținut relevant pentru interogarea unui utilizator, Google se bazează pe cuvintele cheie din etichetele de titlu (printre altele) pentru a decide dacă o pagină este sau nu legată de subiect.
Meta descriptions: Meta descrierile sunt, ca și etichetele de titlu, etichete HTML care ajută la descrierea subiectului paginii. Deși Google folosește descrierile atunci când decide dacă o pagină este relevantă pentru o interogare, principala lor funcție SEO este de a încuraja oamenii să dea click pe site-ul tău din rezultatele căutării.
Content quality: Când vine vorba de SEO on-page, conținutul este regele. Motoarele de căutare au o mulțime de moduri diferite de a evalua calitatea conținutului, dar în realitate se reduce la a răspunde la A) Este util pentru utilizator? B) Este ușor de citit? C) Este unic? și D)Este relevant pentru interogarea unui utilizator? Dacă puteți răspunde cu sinceritate “da” la fiecare dintre aceste patru întrebări, conținutul tău se află într-un loc bun.
HTML headers: Anteturile HTML sunt etichete HTML care specifică titlurile și subtitlurile din cadrul conținutului unei pagini web. Ele ajută vizitatorii site-ului tău web să citească și să înțeleagă mai bine conținutul tău. Pentru SEO on-page, aceste etichete ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în conținutul unei pagini și cum se leagă acesta de interogarea de căutare a unei persoane.
Image alt text: Image alt text (sau textul alternativ al imaginii) se referă la un atribut din tag-ul HTML al unei imagini care conține o descriere text a imaginii. „Alt text” este utilizat de tehnologiile de asistență, cum ar fi cititoarele de ecran, precum și de browsere, ca o copie de rezervă atunci când o imagine nu se încarcă pe o pagină. Motoarele de căutare analizează textul alternativ ca modalitate de a decide cât de relevantă este o imagine pentru interogarea unei persoane. Ca atare, textul alt este un factor foarte important de SEO pe pagină pentru căutările de imagini, precum și pentru căutările web tradiționale.
Internal linking: Legătura către alte pagini de pe site-ul tău din cadrul propriului tău conținut este utilă, deoarece ajută vizitatorii să găsească conținut conex cu un fundal sau context suplimentar. Legăturile interne îmbunătățesc, de asemenea, SEO-ul site-ului dvs. prin faptul că ajută motoarele de căutare să găsească conținut nou. În plus, textul de ancorare pe care îl folosiți pentru legăturile interne indică motoarelor de căutare la ce ar trebui să se aștepte de la pagina de destinație și cum se leagă aceasta de conținutul care face legătura.
Navigation: În contextul SEO on-page, “navigarea” înseamnă să te asiguri că toți utilizatorii pot accesa și consuma conținutul unei pagini web. Nu ne referim la modul în care paginile tale sunt grupate sau legate între ele (aceasta se numește “structura site-ului”). Google se preocupă foarte mult de tipul de pagină pe care o recomandă celor care fac căutări și dorește ca tot ceea ce recomandă să fie accesibil tuturor, indiferent de handicap sau de browser.