SEO Local & Optimizare Google Maps
Ce este SEO Local?
SEO Local se ocupă cu optimizarea vizibilității unei afaceri în rezultatele căutărilor locale. Printre principalele sarcini se numără identificarea cuvintelor cheie locale relevante, optimizarea profilului de afaceri Google (Google Business Profile) al unei companii și crearea unor referințe NAP (name, address, phone) consistente. Este un proces esențial pentru întreprinderile care se concentrează pe creșterea traficului zonal, a numărului de clienți potențiali și a notorietății mărcii.
De ce este important SEO Local?
Există statistici fascinante care eviedențiază cât de important este SEO pentru afacerile locale.
46% din toate căutările în Google au “intenție locală”, potrivit Search Engine Roundtable.
29% din toate SERP-urile (Search Engine Results Page) Google conțin un pachet local în rezultate, potrivit RankRanger.
76% dintre consumatorii care caută ceva local pe telefon vizitează un magazin în ziua respectivă, potrivit Think with Google.
Așadar, căutările locale reprezintă o mare parte din lumea SEO. Și dacă îți poți aduce afacerea locală în fața acestor căutări, există o șansă importantă ca aceștia să intre pe ușa ta câteva minute mai târziu.
Cum funcționează SEO Local?
La un nivel înalt, SEO Local funcționează ca o căutare “normală” pe Google.
Atunci când cineva face o căutare, Google parcurge indexul său pentru a oferi cele mai bune rezultate pentru interogarea persoanei respective.
Ceea ce face ca SEO Local să fie unic este faptul că Google utilizează un set diferit de factori de clasificare pentru a clasifica rezultatele căutării locale.
De fapt, SEO Local are un set de indicatori unici de poziționare, inclusiv:
- Locația din care persoana caută
- Referințele NAP (name, address, phone)
- Prezența unei listări în Google Business Profile
- Cuvinte-cheie utilizate în profilul Google Business Profile
- Opinia recenziilor online
- Cuvinte cheie utilizate în recenziile online
- Numărul de “check-ins” în locația respectivă
- Distribuirile pe rețelele de socializare
- Ratingul Google Maps pentru acea afacere
Introducere la Pachetul de Hărți
Pachetul de Hărți (cunoscut și sub numele de “Pachetul Local”) este un set de 3 rezultate de afaceri locale, cu o hartă a locațiilor lor extrasă din Google Maps.
De exemplu, atunci când cauți “barber shop bucuresti”, Google are un Pachet de Hărți în partea de sus a rezultatelor.
Rezultatele de căutare “normale” apar imediat dedesubt:
Pachetul de Hărți are propriul algoritm, cu propriul set de reguli. Desigur, unii factori de clasificare (cum ar fi backlink-urile) te pot ajuta să te clasezi în rezultatele organice locale și tradiționale.
Dar alți factori (cum ar fi NAP – name, address, phone) sunt destul de importanți doar pentru clasarea în Google Maps.
Un lucru este, însă, important:
Google nu afișează rezultate locale doar pentru cuvintele cheie care conțin un anumit oraș sau stat. Dacă Google consideră că căutarea ta are nevoie de un set de rezultate locale, ți le va afișa, chiar dacă cuvântul cheie nu este în mod evident local.
Este important să ții cont de acest lucru atunci când faci cercetări de cuvinte cheie pentru afacerea ta locală. Da, dorești să optimizezi pentru cuvintele cheie “magazin + oraș”.
În multe cazuri, cuvântul cheie generic “magazin” fără o locație obține un volum de căutare mai mare decât versiunea “magazin + oraș”.
Clasificarea organică locală
Dacă ești o afacere locală, Google Maps este locul unde trebuie să fii.
Totuși, nu trebuie să ignori complet rezultatele locale tradiționale.
Rezultatele organice locale apar, de obicei, imediat sub pachetul local.
Dar nu trebuie să te lași păcălit, să crezi că este vorba de “Google Maps sau nimic”. Deoarece majoritatea căutărilor locale au o intenție comercială extrem de puternică, merită să te clasezi și în SERP-urile locale.
Și, spre deosebire de rezultatele Google Maps, rezultatele locale sunt practic aceleași pentru orice SERP Google.
Așadar, pentru a îți optimiza site-ul pentru clasări organice locale, vrei să folosești cuvântul cheie în eticheta de titlu, în URL… și toate chestiile tradiționale de SEO pe pagină.
Factorii de clasificare SEO Local
1. Google Business Profile > Site-ul tău
Cu câțiva ani în urmă, Moz a realizat studiul anual “Local Search Ranking Factors Study“, și au descoperit că principalul factor de clasificare pentru clasarea în Google Maps a fost Profilul de Google Business.
Site-ul web al afacerii tale locale este în continuare important. Conținutul paginii tale și link-urile către site-ul tău joacă un rol în clasamentul Google Maps.
Dar, pentru ca afacerea ta să se claseze pe locul 1 în Google Maps, Profilul tău de Google Business trebuie să fie la înălțime.
2. Factorii NAP sunt esențiali
Referințele NAP sunt un alt semnal cheie de clasificare SEO Local. Acestea sunt locuri în care sunt listate numele, adresa și numărul de telefon.
De ce este acest lucru important?
Ei bine, Google folosește NAP pentru a confirma că toate informațiile despre afacerea ta sunt corecte. Cu cât Google vede mai des referințe NAP pentru afacerea ta, cu atât este mai încrezător că adresa ta este acolo unde spui că este și că numărul tău de telefon este corect.
Acesta este motivul pentru care dorești să obții referințe NAP consistente pe cât mai multe site-uri web de renume posibil.
3. Recenzii online
Studiul Moz privind factorii de clasificare locală a constatat, de asemenea, că “semnalele de recenzie” au jucat un rol important.
Mai exact, acestea afirmă că recenziile negative pe Profilul tău de Google Business îți pot dăuna. Și că, probabil, Google folosește și recenziile de pe site-uri terțe (cum ar fi Yelp).
Așadar, obținerea de recenzii pozitive vă poate ajuta (presupunând că nu stimulezi oamenii să lase recenzii sau să le ceară în masă). Iar recenziile negative îți pot face rău.
Potrivit unui participant la studiu: “Recenzile (împreună cu răspunsul proprietarului) arată că consumatorii au încredere într-o afacere, iar încrederea este un factor de bază în clasament.”. Acest lucru înseamnă că răspunsul la recenzii, chiar și la cele negative, te poate ajuta în eforturile tale de SEO local.
4. SEO-ul „normal” încă se aplică
Așadar, factorii de clasificare tradiționali ai Google se aplică în continuare 100% la nivel local.
De fapt, Google a confirmat că clasificarea ta în SERP-urile organice are impact asupra clasificării tale locale:
Acest lucru înseamnă că cu cât te clasezi mai sus în rezultatele organice, cu atât te vei clasa mai sus în Google Maps.
Acesta este motivul pentru care crearea de conținut, optimizarea paginilor tale și construirea de backlink-uri este în continuare super importantă pentru clasamentele SEO locale. Mai ales pentru industriile competitive (juridic, stomatologie, etc.).