Promovare pe bloguri
și site-uri de presă
De ce promovarea conținutului este o parte esențială a strategiei SEO?
Companiile trebuie să creeze conținut valoros pentru a obține semnale de calitate în afara site-ului, care se traduc în autoritate în domeniu și vizibilitate a mărcii din partea motoarelor de căutare. Cu toate acestea, pentru organizațiile care nu au audiențe mari existente, chiar și un conținut superior poate să nu fie descoperit fără un impuls. De aceea promovarea conținutului este o necesitate pentru mărcile care doresc să își expună conținutul unor noi audiențe online și, în cele din urmă, să câștige traficul și conversiile care sunt obiectivele finale ale SEO.
O privire asupra celor mai importanți factori de clasificare în motoarele de căutare arată clar că promovarea conținutului este esențială pentru SEO. Iată cinci dintre cele mai importante motive pentru a promova conținutul de calitate:
Google este interesat de promovarea conținutului
1. Semnale sociale – Promovarea conținutului constă în aducerea conținutului tău valoros în fața ochilor potriviți la momentul potrivit prin intermediul canalului potrivit. Dacă conținutul promovat este util, informativ sau educațional, poți fi sigur că acesta va atrage interesul prin intermediul canalelor sociale.
2. Link-uri câștigate – Link-urile care sunt cu adevărat câștigate au devenit mai valoroase în urma devalorizării link-urilor construite și plătite de către motoarele de căutare. Linkurile cu adevărat câștigate sunt rezultatul unui conținut bine promovat care creează valoare pentru consumatorii săi.
Indicatori de urmărire a promovării cu succes a conținutului
3. Îmbunătățirea autorității domeniului și a clasamentului – Studiile au arătat că semnalele sociale și link-urile inbound valoroase pot avea un impact drastic asupra autorității domeniului și a clasificării în urma căutărilor. Intensificarea creării și promovării de conținut valoros va avea ca rezultat acești indicatori de succes.
4. Creșterea traficului web și a conversiilor – Clasările mai înalte în căutările organice se traduc direct într-un trafic mai mare și, în mod natural, în mai multe conversii. Acestea nu sunt doar obiectivele finale ale SEO, ci și unele dintre cele mai importante rezultate ale unei promovări eficiente a conținutului. Astfel, promovarea conținutului și SEO sunt legate în mod intrinsec. Succesul în una creează succes în cealaltă.
Ciclul de succes SEO
5. Mai multe semnale în afara site-ului – Pe măsură ce traficul web și conversiile cresc vertiginos, tot mai mulți consumatori sunt expuși la conținutul tău. Rezultatul se traduce prin mai multe distribuiri sociale, mai multe link-uri, mai mult trafic, mai multe conversii și, în cele din urmă, clasări mai înalte – ceea ce duce la și mai multe dintre aceste rezultate. Succesul în SEO este ciclic și totul începe cu promovarea unui conținut valoros.
Mărcile ar trebui să creeze contribuții în industrie care să le poziționeze ca lideri de opinie în ochii potențialilor clienți. Semnalele off-site de înaltă reputație conduc autoritatea și vizibilitatea de căutare a unui domeniu, iar cea mai sustenabilă modalitate de a câștiga aceste semnale este crearea și promovarea unui conținut atât de valoros încât să merite să fie citat.
Cum se completează SEO cu marketing-ul de conținut? (și viceversa?)
- SEO generează un trafic targetat și relevant de la Google – nu oameni la întâmplare care nu vor fi interesați de ceea ce faci sau vinzi, ci mai degrabă potențiali clienți care ar putea să se alăture publicului tău și să se convertească la un moment dat. Este atât de puternic, încât SEO atrage cu 1.000% mai mult trafic decât social media organică.
- Marketing-ul de conținut construiește încredere, autoritate și loialitate cu acești potențiali clienți. Majoritatea consumatorilor moderni fac cercetări minuțioase înainte de a face achiziții și vor să le placă și să aibă încredere în mărcile cărora le dau banii. 55% dintre cumpărători se bazează mai mult pe conținut pentru a se documenta și a lua decizii de cumpărare decât o făceau în urmă cu un an.
SEO și marketing-ul de conținut sunt în mare măsură o situație de tip yin și yang. Unul îl îmbunătățește pe celălalt și viceversa.
Cu ambele în strategia ta, rezultatele vor fi mult mai impresionante decât dacă le folosești pe amândouă separat.
1. SEO generează trafic relevant pentru a dezvolta conținutul
Conținutul nu este scris ca acesta să fie absorbit în gaura neagră a internetului. Acesta este scris în speranța că unii cititori obosiți îl vor găsi și vor avea momente de iluminare uriașă.
Aceștia vor asocia acele momente cu brandul tău și cu expertiza ta, ceea ce este fanstastic.
Conținutul care nu este citit este inutil, astfel că dacă vrei să contribuie la succesul marketing-ului tău, ai nevoie de oameni care să-l citească, astfel încât să-și poată face treaba de a dezvolta clienți potențiali.
Una dintre cele mai bune modalități de a te asigura că ochii potriviți ajung pe conținutul tău o reprezintă strategiile SEO de optimizare pentru cuvintele cheie long-tail pe care le caută publicul țintă.
68% din traficul pe site este generat de căutări. Asta înseamnă că, de fiecare dată când cineva din lume deschide un browser, de cele mai multe ori își începe sesiunea online cu o căutare. SEO ajută la direcționarea fragmentului de persoane care au nevoie de tine către conținutul tău.
2. SEO și conținutul sporesc vizibilitatea și notorietatea mărcii
Dorești ca mai multe persoane să îți asocieze numele cu termeni cheie din industrie? Începi să apari în mod constant în căutările lor pentru acei termeni cu ajutorul SEO.
Chiar mai bine, începe să apari cu un conținut uimitor care să le răspundă la întrebări și să le ușureze durerile specifice – cele pe care doar tu le poți rezolva cu ceea ce știi și ceea ce vinzi.
Cu cât faci mai bine acest lucru, cu atât site-ul și conținutul tău vor apărea mai sus în rezultate. În cele din urmă, câștigarea unui loc în primele 5 poziții în rezultatele organice (neplătite) din Google promite cea mai bună șansă ca oamenii nu doar să vă vadă listarea, ci și să dea click pe ea.
CTR (click-through rate), sau rata de click, reprezintă procentul de persoane care vizitează o pagină web și care dau click pe un anumit link. Cele mai bune CTR de pe o pagină de rezultate a unui motor de căutare se află în primele 5 poziții.
3. SEO și conținutul lucrează împreună pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului
SEO și conținutul nu se referă doar la poziționarea într-un motor de căutare și la atragerea de trafic și de potențiali clienți.
Împreună, acestea te ajută, de asemenea, să oferi o experiență de utilizare mai bună publicului tău pe site-ul tău.
SEO este încărcat de reguli și îndrumări care guvernează:
Cum ar trebui structurat și optimizat site-ul tău web.
Cum ar trebui să abordezi construirea paginilor și a conținutului.
Modul în care ar trebui să creezi legături către alte site-uri și către site-ul tău.
Nivelul de calitate pe care ar trebui să îl urmărești.
Și multe altele.
De asemenea, interzice comportamentele înșelătoare sau manipulatoare care au ca scop păcălirea utilizatorilor sau manipularea sistemului de clasificare.
4. Conținutul SEO de înaltă calitate ajută paginile tale să se claseze mai bine
Un conținut de înaltă calitate va ajuta ca blogurile, articolele și chiar paginile de destinație și paginile de vânzări să urce în clasamentele de căutare.
Calitatea conținutului este, de fapt, cel mai important element care îți vor influența succesul.
Conținutul ar trebui să fie prima ta prioritate atunci când te gândești la SEO pentru afacerea ta.
La urma urmei, conținutul de pe site-ul tău:
- Determină dacă sunteți relevant pentru interogarea de căutare a unui utilizator și dacă veți aduce un plus de valoare în viața lor sau dacă le veți irosi timpul.
- Influențează cât timp vor rămâne pe site-ul tău (vor citi întregul blog? Vă vor parcurge celelalte conținuturi? Se vor uita la pagina “despre” și la serviciile/produsele tale?).
- Ar trebui să ofere dovezi că pot avea încredere în tine.
Acestea sunt semnale esențiale pe care trebuie să le trimiți către potențialii tăi clienți și toate acestea încep și se termină cu conținutul tău și calitatea acestuia.
Este esențial să te asiguri că atât SEO, cât și marketing-ul de conținut funcționează într-o colaborare strânsă
Marketing-ul de conținut stabilit într-o strategie de sine stătătoare nu are aceeași putere ca atunci când este combinat cu SEO.
Conținutul fără SEO ingenios va obține mult mai puțin trafic, mai puține accesări, mai puțină implicare și mai puține conversii.
SEO fără conținut de înaltă calitate este egal cu un site subțire, neinteresant, inutil, care nu atrage pe nimeni și nu câștigă nimic.
Secretul constă în combinarea celor două.
SEO atrage trafic și lead-uri. SEO face ca un brand să fie văzut la un alt nivel. SEO se asigură că experiența utilizatorului se ridică la standarde înalte și îi satisface pe utilizatori.
Conținutul captivează clienții potențiali și îi ține pe aceștia pe site-ul tău. Conținutul le alimentează interesul, încrederea și loialitatea. Conținutul îi face să revină pentru mai mult.